Echografie & diagnostiek

Geavanceerde beeldvorming voor nauwkeurige medische analyse

Wat is echografie & diagnostiek?

Als de oorzaak van je klachten onbekend is en je alle mogelijke behandelingen hebt geprobeerd zonder succes, biedt echografie de oplossing. Deze methode stelt de fysiotherapeut in staat om snel en zonder nadelige effecten voor je lichaam de onderliggende aandoening te identificeren. Echografie is een eenvoudige en pijnloze procedure die de spieren, zenuwen en gewrichten in detail in kaart brengt. Door middel van echografie kan de oorzaak van de pijnklachten gemakkelijk worden achterhaald, waardoor een gericht behandelplan kan worden opgesteld. Echografie is pijnloos, tast het lichaam niet aan en makkelijk toepasbaar. Uiteraard bespreken we voorafgaand aan de echo wat we gaan doen en tijdens de echo bespreken we met u wat we zien.

Wanneer maken we gebruik van echografie & diagnostiek?

uitleg

Echografie is de meest efficiënte manier van diagnosestelling voor klachten aan jouw spieren, banden of weefsels. Met name voor hardlopers is deze behandelwijze erg interessant. Echografie of Echo diagnostiek wordt ingezet bij langdurige pijnklachten waar de oorzaak nog van onduidelijk is. Denk hierbij aan beperkingen aan de schouders, knieën, heupen en ellebogen. Aan de hand van de echo beelden (zoals deze tijdens een zwangerschap) kunnen allerlei aandoeningen zichtbaar worden. Voorbeelden hier van zijn kneuzingen, scheuringen, ontstekingen en zwellingen. Aan de hand van de beelden op de echo kan de fysiotherapeut zien wat de aandoening is, en stelt samen met u een behandelplan op.

extra info